Wiele rzeczy składa się na sukces gabinetu kosmetycznego. Jedną z nich jest z pewnością miejsce, w którym będzie się znajdował. Jak wybrać najlepszą lokalizację? Pomoże Ci w tym poniższy artykuł, dzięki któremu dowiesz się, na co zwracać uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniego lokalu!
Wielkie miasto czy mała miejscowość?
Swój salon otworzysz z pewnością tam, gdzie mieszkasz. Nie zapomnij jednak przeanalizować, co za tym idzie. W mniejszej miejscowości dojazd może być łatwiejszy niż w dużym mieście, więc odległość od centrum nie będzie tak znacząca. Podobnie z parkingiem – w niedużych miastach zwykle nie ma z tym problemu, ale jeśli otwierasz salon w Warszawie czy Katowicach, koniecznie musisz zadbać o miejsca postojowe dla swoich klientów. Wielkość miejscowości ma też znaczenie, jeśli chodzi o koszty lokalu. Może warto rozeznać się, jakie są ceny wynajmu w sąsiednich miejscowościach, jeśli te nie są zbyt oddalone?
Ruchliwe centrum czy zaciszne obrzeża?
Lokalizacja w centrum uchodzi za prestiżową, daje też możliwość lepszego wyeksponowania salonu i pozyskiwania klientów “z ulicy”. Wiąże się to jednak z dużymi kosztami najmu. Przemyśl, czy taka inwestycja się opłaca. Wybierając lokal na obrzeżach czy na osiedlu możesz większy budżet przeznaczać na promocję salonu. W gabinecie kosmetycznym, gdzie chodzi o relaks, powinien też panować spokój – trudno o to w ruchliwych częściach miasta. Poza tym, w dobie internetu, więcej klientów przysporzą Ci nowe technologie i działania w sieci, niż widoczny w mieście szyld. Rezerwacja online, prowadzenie statystyk, marketing automatyczny – to tylko część możliwości, jakie daje korzystanie z oprogramowania dla salonów. Więcej dowiesz się na stronie: https://www.versum.pl/oprogramowanie-do-salonu/.
Parter w nowym budownictwie czy piętro w kamienicy?
Pierwszą rzeczą, jaka rzuca się w oczy, nie jest wcale wystrój Twojego gabinetu, ale wygląd budynku, w którym się znajduje. Stara kamienica może mieć swój klimat, ale odrapane ściany nikogo nie zachęcą. Zwróć uwagę, czy budynek jest zadbany. Jego wygląd powinien korespondować z tym, czym się zajmujesz – wspomniana kamienica zgrywa się z salonem masażu relaksacyjnego, ale już niekoniecznie z gabinetem, który chwali się na przykład stosowaniem najnowocześniejszych technologii w walce z cellulitem. Profil działalności jest też istotny, jeśli chodzi o kondygnację. Parter jest zawsze lepszym wyborem, ale piętro też może się sprawdzić. Chyba, że swoje usługi kierujesz do seniorów – wtedy lokal na piętrze w budynku bez windy jest nieporozumieniem.
Przed otwarciem biznesu w branży hair&beauty trzeba przemyśleć wiele rzeczy. Wybór odpowiedniej lokalizacji jest jedną z najistotniejszych decyzji, jakie podejmiesz – w dużym stopniu wpłynie na działanie salonu, a w razie problemów wycofanie się z niej nie będzie łatwe. Oprócz wyżej wymienionych aspektów, koniecznie sprawdź konkurencję w wybranej okolicy – pod innymi względami lokalizacja może być świetna, ale jeśli w pobliżu jest już kilka salonów, znalezienie tam klientów może być bardzo trudne.